Általános szerződési feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
AZ ACCREDIT LABORATÓRIUM Kft. laboratóriumi és kapcsolódó szolgáltatásaira
Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tartalmazza az ACCREDIT LABORATÓRIUM Kft. laboratóriumi és kapcsolódó szolgáltatásaira vonatkozó általános szerződési feltételeket.
1. Fogalommeghatározások
Szolgáltató: ACCREDIT LABORATÓRIUM Kft. (székhely: 6725 Szeged, Pálfy utca 52. 3. ajtó, cégjegyzékszám: 06-09-028796, adószám: 32277137-2-06, képviseli: Dr. Csupor-Löffler Boglárka).
ÁSZF: A Szolgáltató mindenkor hatályos, a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt általános szerződési feltételei.
Ptk: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény.
Megrendelő: Mindazon személyek, akik a Szolgáltató Szolgáltatásait igénybe veszik.
Szerződés: a Szolgáltató és a Megrendelő között létrejött szerződés (ideértve annak valamennyi mellékletét), amelynek elválaszthatatlan részét képezi az ÁSZF;
Szolgáltatás(ok): a Szolgáltató által nyújtott laboratóriumi és kapcsolódó szolgáltatásai (például a védjegyhasználat, szakmai tanácsadás stb.)
Szolgáltatási Díj: a Szolgáltatások elvégzésének ellenértékeként a Megrendelő által fizetendő díj.
2. Az ÁSZF közzététele, módosítása
2.1. A Szolgáltató az ÁSZF mindenkor hatályos szövegét a honlapján (accredit.hu) teljes terjedelmében hozzáférhetően, nyomtathatóan, a hatálybalépés időpontját jól látható módon feltüntetve közzéteszi.
2.2. A Szolgáltató az ÁSZF-et a Megrendelő hozzájárulása nélkül bármikor módosíthatja, amiről a Szolgáltató a Megrendelőt a honlapján történő közzététellel előzetesen értesíti, és/vagy egyéb módon tájékoztatja (például számlán elhelyezett tájékoztatás, elektronikus levél küldése a Megrendelő által megadott e-mail-címre).
3. A szerződés létrejötte
3.1. A Szerződés főszabályként a felek általi aláírással jön létre. Az írásba foglalt Szerződés - eltérő rendelkezés hiányában - a felek általi aláírás napjával (amennyiben a felek nem egy időpontban írnak alá, úgy az utolsóként aláíró fél aláírásának napjával) lép hatályba.
3.2. A Szerződés létrejön abban az esetben is, ha a Szolgáltató ajánlati kötöttséggel megtett, lényeges szerződéses feltételeket tartalmazó ajánlatát a Megrendelő elektronikus formában rendeli meg, és azt a Szolgáltató visszaigazolja. Kötött ajánlatnak tekinthető Szolgáltató minden Szolgáltatása, amelyet árral és szolgáltatási határidővel tesz közzé az accredit.hu honlapon, illetve amelyet árral és szolgáltatási határidővel elektronikusan levélben juttat el a Megrendelőhöz. A Szerződés az ajánlati kötöttséggel megtett ajánlatok esetében aláírás nélkül, az írásbeli nyilatkozatokkal és ráutaló magatartással jön létre a Felek között. A Szerződés ilyen esetben a Szolgáltató elektronikus visszaigazolásának napján lép hatályba.
3.3. A Szerződés elválaszthatatlan részét képezi az ÁSZF akkor is, ha az nyomtatott változatban nem kerül csatolásra a Szerződéshez és a felek azt nem írják alá. A Szerződésben nem szabályozott kérdésekben az ÁSZF-ben rögzített feltételek irányadók és alkalmazandók.
4. A Szolgáltatások igénybevételének feltételei és folyamata
4.1. A Szolgáltató a Szolgáltatásokat a Megrendelő részére díjfizetés ellenében teljesíti.
4.2. A rendelhető Szolgáltatások körét, azok teljesítési határidejét, valamint a Szolgáltatás díját a Szolgáltató közzéteszi az https://accredit.hu címen elérhető honlapján. Amennyiben Megrendelő olyan Szolgáltatást rendel meg, amely nem szerepel árral és határidővel a Szolgáltató honlapján, úgy előtte a Szolgáltató mindig ajánlatot küldd a Megrendelőnek a Szolgáltatás valamennyi lényeges paraméteréről.
4.3. A Szolgáltató jogosult arra, hogy a Szolgáltatások körét rendszeresen felülvizsgálja, egyes szolgáltatásokat/vizsgálatokat megszüntessen, más szolgáltatással/vizsgálattal helyettesítsen, újakat vezessen be, vagy egyes vizsgálatok végzését időszakosan felfüggesszen. Ezek a változtatások azonban nem érintik a már megrendelt és visszaigazolt szolgáltatásokat. A Szolgáltató a Szolgáltatásokat érintő változtatás esetén értesítheti azon Megrendelőit, akik korábban igénybe vették a Szolgáltatást. Az értesítésben a Szolgáltató meghatározza az új, a helyettesített, vagy kivezetésre kerülő szolgáltatást/vizsgálatot, és a változás hatálybalépési időpontját.
4.4. A Szolgáltató honlapján a kötelezően alkalmazandó preanalitikai szabályzata közzétételével, preanalitikai útmutatást biztosít a helyes mintavételhez, a használandó mintavételi eszközökhöz, a minták helyes szállításához és tárolásához. A Megrendelő köteles ezen útmutatásoknak megfelelően eljárni a mintavétel során. A mintavétel szakszerűségéért és megfelelőségéért a Megrendelő felel. A Megrendelő köteles a mintákon az azonosításához szükséges valamennyi adatot feltüntetni. A Szolgáltató által vállalt vizsgálati időtartam a minta beérkezését követő munkanaptól kezdődik.
4.5. A Szolgáltató a vizsgálatra alkalmatlan mintákról a Megrendelőt a lehető leghamarabb tájékoztatja. Ebben az esetben a vállalt vizsgálati határidő az új, alkalmas minta beérkezését követő munkanaptól lesz érvényes. Amennyiben a megrendelő a minta alkalmatlanságáról szóló tájékoztatás után 10 munkanapon belül nem küld új, alkalmas mintát, úgy Szolgáltató a Szolgáltatást teljesítettnek tekinti.
4.6. A Szolgáltató a Megrendelő által vizsgálatra küldött mintákat kizárólag mintavételi jegyzőkönyv alapján fogadja be. Mintavételi jegyzőkönyv hiánya a mintát automatikusan alkalmatlanná teszi a vizsgálatra.
4.7. A Szerződés eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltatások nyújtásával összefüggésben vett minták laboratóriumba történő szállításáról a Megrendelő köteles gondoskodni a Szolgáltató honlapján közzétett preanalitikai szabályzat betartásával. A minták laboratóriumba történő szállításának szakszerűségéért és megfelelőségéért a Megrendelő felel. A Megrendelő a mintákat pontosan és hiánytalanul kitöltött mintavételi jegyzőkönyv kíséretében köteles átadni a Szolgáltató által meghatározott átvételi időablakban.
4.8. A Szolgáltató a Szolgáltatások nyújtása során keletkezett vizsgálati jegyzőkönyveket és egyéb dokumentumokat alapvetően elektronikus formában készíti el, és azokat PDF vagy egyéb megfelelő formátumban, e-mail útján továbbítja a Megrendelő részére. A Szolgáltató a vizsgálati jegyzőkönyvet és egyéb dokumentumokat igény esetén nyomtatott formában is elkészíti és elküldi a megrendelő részére, amelyért költséget számíthat fel.
4.9. Megrendelő a Szolgáltató által kiadott vizsgálati jegyzőkönyvet nem jogosult megváltoztatni, arról a Szolgáltatóra utaló jelzést eltávolítani, vagy saját logójával ellátni. A vizsgálati jegyzőkönyvön történő bármely módosítás esetén a Szolgáltató annak valódiságáért nem felel, és az ebből eredő minden igényért és károkért kizárja a felelősségét.
4.10. Megrendelő nem jogosult a vizsgálati jegyzőkönyvet nyilvánosságra hozni, azt marketingkommunikációjában alkalmazni bármely terméke minőségének alátámasztására. A Megrendelő a Accredit Laboratórium Kft. név vagy az ACRLAB bejegyzett védjegy használatára nem jogosult. A Megrendelő nem jogosult továbbá arculatának részeként vagy marketing-kommunikációs tevékenysége során a Szolgáltató nevét, ismertségét, vagy annak bármely megjelenését felhasználni, ezekre hivatkozni.
4.11. Amennyiben Megrendelő a termékeivel kapcsolatban végzett laboratóriumi vizsgálatokat a vásárlói számára is be szeretné mutatni, úgy ahhoz igénybe kell vennie a Szolgáltató ACRLAB Tanúsított Minőség védjegy szolgáltatását.
4.12. Amennyiben a Megrendelő a vizsgálati minta leadásával együtt arról nyilatkozott, hogy a vizsgálati minta fogyasztásra/forgalmazásra kész termék, és az vizsgálat igazolja, hogy a minta patogén mikroorganizmusokkal szennyezett és/vagy határérték felett tartalmaz kémiai szennyezettséget, úgy a Szolgáltató a 8/2011. (III.10) AM rendelet értelmében kötelezően adatot szolgáltat a NÉBIH felé.
5. Szolgáltatási díj
5.1 A Megrendelő a Szolgáltatások elvégzésének ellenértékeként Szolgáltatási Díjat köteles fizetni. Szolgáltató vállalja, hogy Megrendelőnek azonos feltételek teljesülése esetén ugyanolyan Szolgáltatási Díjat és egyéb feltételeket biztosít, mint a többi Megrendelőjének.
5.2. A Szolgáltató a Megrendelő részére a honlapján feltüntetett árakhoz képest díjkedvezményt biztosíthat. Amennyiben valamely Szolgáltatás vonatkozásában a Szerződés a kedvezmény mértékét nem nevesíti, vagy aláírt Szerződés hiányában a felek között a tekintetben vita van, úgy az ilyen Szolgáltatás ellenértékeként a Megrendelő a kedvezmény nélküli díjat köteles megfizetni.
5.6. A Szolgáltató egyszerre megrendelt azonos szolgáltatásokra kedvezményes árat biztosíthat. A kedvezmény ilyen esetben csak akkor vehető igénybe, ha a vizsgálati minták egy időben érkeznek a Szolgáltatóhoz.
5.4. A Felek között létrejött Szerződés alapján Szolgáltató díjbekérőt állít ki Megrendelő felé. A díjbekérő alapján a Szolgáltatási Díjról a Szolgáltató legkésőbb annak beérkezését követő munkanapon díjfizetést nem igénylő előlegszámlát állít ki a Megrendelő részére. A Szerződés alapján megrendelt szolgáltatások vizsgálati jegyzőkönyveinek és egyéb dokumentumainak elkészítésével egyidejűleg Szolgáltató a Megrendelő részére díjfizetést nem igénylő végszámlát állít ki. Díjbekérő kiállítása esetén a Szolgáltató kizárólag annak pénzügyi teljesítése után kezdi meg a megrendelt szolgáltatások elvégzését. A Szolgáltató által vállalt szolgáltatási határidő a pénzügyi teljesítést követő munkanaptól érvényes.
5.5. A Szolgáltató külön megállapodás alapján a Szolgáltatásait rendszeresen igénybe vevő Megrendelők számára halasztott fizetést is biztosíthat. Ebben az esetben a Megrendelőnek nem kell díjelőleget fizetnie, hanem csak a megrendelt szolgáltatások teljesítése és a számla kiállítása után 8 napon belül kell banki átutalással megfizetnie a Szolgáltatási Díjat. Ilyen esetben, ha a Megrendelő bármely fizetési kötelezettsége teljesítésével 8 napot meghaladó késedelembe esik, a Szolgáltató az általa nyújtott Szolgáltatást a Megrendelő külön értesítése nélkül jogosult a 9. naptól szüneteltetni, a teljesítést ezen időponttól megtagadhatja.
5.6. A Megrendelő a számlát (ideértve az egyéb számviteli bizonylatot is) annak igazolt (vagy vélelmezett) kézhezvételétől számított 3 (három) munkanapon belül jogosult megkifogásolni, annak jogalapját vagy összegét vitatni. A számlakifogásnak tartalmaznia kell a kifogásolt adatot, összeget, a kifogás alapját képező körülményeket, annak indokait, A kifogást a számlán feltüntetett e-mail címre kell elküldeni. Amennyiben a Megrendelő a Szolgáltató számlája vonatkozásában a jelen pontban meghatározott határidőn belül kifogást nem terjeszt elő, vagy a kifogás nem felel meg a jelen pont szerinti követelményeknek, úgy a számlában foglalt fizetési kötelezettséget a 4. (negyedik) munkanapot követő napon elismertnek (nem vitatottnak) kell tekinteni, kivéve, ha a számla nem felel meg a jogszabályi feltételeknek.
6. Kellékszavatosság és felelősség
6.1. A Szolgáltató számos intézkedést vezetett be, folyamatos ellenőrzést, és minőségbiztosítási eljárásokat alkalmaz annak érdekében, hogy a Szolgáltatások hibáit megelőzze. Az ennek ellenére esetleg előforduló, igazoltan hibás teljesítésért a Szolgáltató kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a Megrendelő elsődlegesen az érintett laboratóriumi vizsgálat megismétlését, vagy amennyiben lehetséges, a hiba más módon történő kijavítását kérheti. Ha a hiba nem az elvégzett vizsgálatot, hanem az arról készített jegyzőkönyvet érinti, és a hiba a bejelentését követő 15 munkanapon belül orvoslásra kerül (a hibátlan jegyzőkönyvet a Szolgáltató elküldi a Megrendelőnek), a Szolgáltató teljesítését szerződésszerűnek kell tekinteni. Amennyiben a Szolgáltató nyilatkozata alapján az elsődlegesen kérhető laboratóriumi vizsgálat megismétlése, vagy a hiba más módon történő kijavítása nem lehetséges, vagy azt a Szolgáltató nem vállalta, akkor másodlagosan a Megrendelő a Szolgáltatási Díj arányos leszállítását kérheti, vagy jogosult a Szerződés adott, hibás szolgáltatásra, vizsgálatra vonatkozó részétől elállni. A Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát közölni a Szolgáltatóval.
6.2. Szolgáltató szavatolja, hogy az általa kínált szolgáltatások harmadik fél jogait vagy jogos érdekeit nem sértik, különös tekintettel a szellemi tulajdon védelmével kapcsolatos jogokra (szerzői jogok, védjegyek, ipari mintaoltalmak, stb.). Szolgáltató kijelenti és vállalja, hogy az ezen pontban foglaltak bármilyen megsértése esetén Megrendelőt minden felelősség alól mentesíti.
7. Felelősség korlátozása, Vis Maior
7.1. A felek a Szerződés megszegésével egymásnak okozott, igazolt károkat a mindenkor hatályos Ptk. szabályai szerint kötelesek egymásnak megtéríteni, az ÁSZF-ben rögzített eltérésekkel.
7.2. A Szolgáltató szerződésszegésből eredő kártérítési kötelezettsége nem terjed ki a Megrendelő vagyonában keletkezett egyéb károkra és az elmaradt vagyoni előnyre. A Szerződés megszegése miatt okozott kár Szolgáltató általi megtérítésének összege nem haladhatja meg a szerződésszegéssel érintett vizsgálat Szolgáltatási Díjának 5-szörös (ötszörös) értékét.
7.3. A fél mentesül a Szerződésben foglaltak nem, vagy nem szerződésszerű teljesítése esetén a felelősség alól, ha a szerződésszegés oka olyan esemény vagy körülmény, amelyet az arra hivatkozó fél a tőle elvárható gondossággal sem tudott elkerülni vagy elhárítani, és amely számára lehetetlenné teszi vagy jelentősen akadályozza a Szerződésben foglalt kötelezettségei szerződésszerű teljesítését (vis maior). Ebben az esetben a vis maior fennállására hivatkozó fél szerződéses kötelezettségei alól olyan időtartamra és mértékben mentesül, amely során, illetve amennyiben e kötelezettségek teljesítését a vis maior esemény megakadályozza. A vis maior eseményre hivatkozó fél mentesülése esetén a mentesülés mértékéig a másik fél is mentesül a Szerződés alapján fennálló kötelezettségeinek teljesítése alól. E mentesítés azonban nem terjed ki az értesítési kötelezettségek elmulasztására vagy a Szerződés alapján már esedékessé vált fizetési kötelezettségek teljesítésére.
7.4. Vis maior okok különösen, de nem kizárólagosan: a) háborús cselekmények, blokád, forradalom, merénylet, terrorcselekmény; b) más szükséghelyzet, elemi csapás, természeti katasztrófák, földrengés, tűzvész, járvány, árvíz, szélvihar, villámcsapás, szélsőséges időjárási körülmények; c) üzemzavar, közmű-szolgáltatások korlátozása vagy kimaradása, a teljesítéshez szükséges anyagok hiánya, nem várt jelentős áremelkedése, beszerzési nehézségei, beszállító rendkívüli késedelme, behozatali-kiviteli tilalmak, korlátozások; d) munkabeszüntetés, sztrájk (ideértve a teljesítésben akadályozott fél saját munkavállalóinak munkabeszüntetését, sztrájkját is).
7.5. Nem minősül vis maiornak a Szerződés teljesítéséhez bármelyik fél oldalán szükséges jóváhagyások, engedélyek, felhatalmazások hiánya.
7.6. A vis maior esemény bekövetkezte esetében az arra hivatkozó fél a lehető legrövidebb időn belül köteles a másik felet értesíteni, és egyidejűleg tájékoztatni a vis maior várható időtartamáról és a Szerződést érintő hatásáról. Köteles továbbá minden tőle elvárhatót megtenni a vis maior esemény megszüntetése, elhárítása, következményeinek enyhítése érdekében. A vis maior alapján szerződéses kötelezettségei alól mentesítést kérelmező fél a másik fél kérésére a vis maior esemény fennálltát, körülményeit hitelt érdemlő módon az annak igazolásául szolgáló dokumentumok csatolásával köteles igazolni.
7.7. Az ÁSZF-ben foglaltak nem értelmezhetők oly módon, hogy az bármelyik fél bűncselekménnyel, vagy szándékosan okozott kárért, továbbá az életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségét korlátozná vagy kizárná.
8. A Szerződés megszűnése
8.1. Amennyiben a Felek között a szerződés nem írásos formában jött létre (elektronikus megrendeléssel), úgy a Szolgáltatás teljesítése után jelen ÁSZF-ben rögzített jogviszony a Felek között megszűnik, nem érintve jelen ÁSZF kellékszavatosságra, felelősségre és titoktartásra vonatkozó fejezeteit, valamint a Felek között létrejött egyéb szerződéses jogviszonyokat, amelyek a vonatkozó fejezetekben és szerződésekben meghatározott időig fennállnak.
8.2. Amennyiben a Szerződés írásos formában határozatlan időtartamra jön létre, az megszűnik:
a) közös megegyezéssel,
b) bármely fél általi felmondással, az írásos felmondás kézhezvételét követő 8. napon (rendes felmondás),
c) a másik fél súlyos szerződésszegése miatti, azonnali hatályú felmondással (rendkívüli felmondás).
8.3. Az írásos formában határozott időtartamra létrejött Szerződés megszűnik:
a) a határozott időtartam lejártával,
b) közös megegyezéssel,
c) a másik fél súlyos szerződésszegése miatti, azonnali hatályú felmondással a 11.3. pont szerint (rendkívüli felmondás).
8.4. A Szerződés bármelyik fél által azonnali hatályú, rendkívüli felmondással megszüntethető a másik fél súlyos szerződésszegése esetén, ha a szerződésszerű teljesítés a megfelelő póthatáridőt tűző felszólítás ellenére elmarad. A Megrendelő súlyos szerződésszegésnek minősül különösen, ha a Szolgáltatási Díj kiegyenlítésével 15 (tizenöt) napot meghaladó késedelembe esik, és azt nem pótolja a Szolgáltató legalább 5 (öt) napos póthatáridőt tűző, írásbeli vagy e-mail útján közölt felszólítása ellenére sem. A Szolgáltató súlyos szerződésszegésének minősül, ha a Szerződés egésze vonatkozásában jelentős Szolgáltatások teljesítésével több, mint 15 (tizenöt) munkanapos késedelembe esik, és azt nem pótolja a Megrendelő legalább 5 (öt) napos póthatáridőt tűző, írásbeli vagy e-mail útján közölt felszólítása ellenére sem, kivéve, ha annak oka vis maior, a teljesítés jogszerű megtagadása vagy a Megrendelő szerződésszegése. Bármely fél szerződéses érdekének jelentéktelen vagy csekély súlyú sérelme nem alapozza meg a rendkívüli felmondás jogának gyakorlását.
9. További rendelkezések
9.1. A mindennapi kommunikációban és az ÁSZF-ben meghatározott esetekben a kapcsolattartás elfogadott módjának minősülnek a Felek egymásnak küldött e-mail üzenetei is, ha azok a Felek által előzetesen megadott e-mail címről kerülnek elküldésre. A Felek kötelesek gondoskodni arról, hogy az általuk megadott e-mail címre küldött értesítések, küldemények eredményesen kézbesíthetők legyenek. Az e-mail cím fenntartásával, működőképességének biztosításával kapcsolatos felelősség, kockázat és költség az e-mail címet megadó felet terheli. Az emailt abban az időpontban kell kézbesítettnek tekinteni, amikor az egyik fél a másik fél által megadott e-mail címre elküldte, amennyiben nem kapott hibaüzenetet a kézbesítése eredménytelenségéről.
A eltérő rendelkezés hiányában a következő adatok e-mail útján módosíthatók, azzal, hogy azok alkalmazásához a címzett e-mail útján történt visszaigazolása szükséges:
a) a kapcsolattartók, képviselők (teljes jogkörrel rendelkező képviselő, operatív kérdésekben, illetve sürgős, kritikus eredmények munkaidőn túli értesítésére kijelölt személy, pénzügyi kapcsolattartó, egyéb képviselő és kapcsolattartó) neve, telefonszáma, e-mailcíme;
b) e-számla fogadó e-mail cím;
c) vizsgálati eredmények és egyéb dokumentumok fogadására megadott e-mailcím;
9.2. Az e-mailben történő kommunikáció azonban nem vonatkozik a Szerződés lényeges kérdéseiben történő nyilatkozattételre (így különösen, de nem kizárólagosan a szerződés felmondására), amely nyilatkozatok kizárólag a felek cégjegyzésre jogosult képviselői által írásban, ajánlott, tértivevényes levél útján vagy személyes/futár általi kézbesítéssel tehetők meg. Amennyiben nem bizonyítható, hogy az értesítést vagy nyilatkozatot korábban kézhez vették, azt legkésőbb a feladástól számított 5. napon átvettnek kell tekinteni akkor is, ha az értesítés vagy nyilatkozat bármely okból – ideértve különösen a „cím nem azonosítható”, „nem kereste”, „elköltözött”, „címzett ismeretlen” „átvételt megtagadta”, „kézbesítés akadályozott” megjelöléssel – a másik Félhez visszaér. Amennyiben bármelyik fél jelen szerződésben rögzített elérhetőségeiben változás következik be, úgy erről bizonyítható módon köteles a másik felet haladéktalanul tájékoztatni, e tájékoztatás elmaradásának hiányában az eredeti címre, vagy e-mail címre küldött nyilatkozat közöltnek tekintendő.
9.3. A Szerződés elválaszthatatlan részét képezi az ÁSZF. A Szerződés törzsszövegében nem szabályozott kérdésekben az ÁSZF-ben rögzített feltételek irányadók és alkalmazandók. Ha a Szerződés törzsszövege az ÁSZF rendelkezéseitől eltérő rendelkezést nem tartalmaz, úgy az ÁSZF a Szerződésben rögzített feltételeket kiegészíti. A Szerződés törzsszövege és az ÁSZF eltérése esetén a Szerződés törzsszövegében foglaltak az irányadók.
9.4. Felek az ÁSZF és a Szerződés fennállása során kötelesek együttműködni, egymást a szerződés teljesítését befolyásoló, akadályozó körülményről haladéktalanul, írásban tájékoztatni.
9.5. A Felek az ÁSZF és a Szerződés teljesítése során a másik félre vonatkozóan tudomásukra jutott knowhow-t, üzleti titkot mind azok fennállása alatt, mind azt követően megőrzik, azt az érintett fél írásbeli hozzájárulása nélkül harmadik személynek nem adják ki, nem hozzák nyilvánosságra. Jelen rendelkezés vonatkozásában titoknak minősül mindaz, amit a tisztességtelen piaci magatartás tilalmáról szóló 2016. évi CLXI. törvény vonatkozó rendelkezései üzleti titoknak minősítenek, illetve mindazok az információk, amelyeket a felek az egymással történő közléskor írásban üzleti titoknak minősítenek.
9.6. Felek mindent megtesznek annak érdekében, hogy az ÁSZF-el és a Szerződéssel összefüggésben köztük felmerült vitás kérdést békés úton, elsősorban közvetlen tárgyaláson rendezzenek.
Kelt: Szeged, 2023. december 16.